Loterij
Win-win: de Roparun-loterij voor onze goede doelen
Traditiegetrouw organiseert Roparun een loterij. Voor slechts € 2,50 koop je een lot, waarmee je mooie prijzen kunt winnen. Wie sowieso wint? Iedereen! Ook de goede doelen die wij steunen. De volledige opbrengst van de loterij gaat daar namelijk naartoe. Doe jij mee?
Loterij met alleen maar winnaars
Onze jaarlijkse loterij is één van de manieren waarop wij – als in: de Roparun-community – geld ophalen voor de gesteunde goede doelen. De Roparun-loterij kent alleen maar winnaars. Dankzij het opgehaalde geld krijgen mensen met kanker een betere kwaliteit van leven. Loterijdeelnemers winnen misschien wel een mooie prijs, zo niet dan hebben ze in ieder geval bijgedragen aan onze goede doelen.
De winst van deze ‘iedereen-wint-constructie’: het volledige verkoopbedrag komt ten goede aan onze goede doelstelling!
Meedoen is een makkie
Vanaf begin 2024 kan iedereen een lot aanschaffen voor € 2,50. Dat is supersimpel. In onze digitale kun je aangeven voor welk team je een lot koopt. Vul de benodigde (contact)gegevens in, reken af via een betaalmanier naar keuze en het lot arriveert meteen in je inbox. Vanaf 15 juni ontvangen de prijswinnaars per e-mail bericht wat ze gewonnen hebben en waar ze de prijs kunnen afhalen. De gehele uitslag wordt na de trekking ook gepubliceerd op onze website.
Bekijk hier de uitslag van 2023.
Prachtig prijzenpakket
Ook voor de editie van 2024 zijn er weer prachtige prijzen te winnen. Naast de hoofdprijs, een auto zoals ieder jaar, zijn er ook tal van andere prijzen te winnen. De laatste jaren focussen we meer en meer op duurzaamheid, zo maak je dit jaar kans op een elektrische scooter en fiets. De kleinere prijzen kunnen van alles en nog wat zijn, van tickets voor uitjes tot keukenapparatuur.
Loten verkopen als team
Ieder team dat zich heeft ingeschreven, moet 1.000 loten verkopen. Als team kun je op een aparte pagina inloggen. Daar zie je de voortgang van jullie team. De daadwerkelijke verkoop van een lot vindt plaats als iemand bij het online bestellen jullie teamnaam aanvinkt.
Het uitgangspunt is dat je team voor 1 mei 2024 alle 1.000 loten heeft verkocht. Heb je nog loten over? Daarvoor ontvangen jullie een factuur. Vervolgens heb je tot één dag voor de trekking de tijd om de loten aan de man te brengen. Loten die dan nog niet zijn verkocht, zijn voor jullie als team. Meer hierover lees je hieronder bij de veelgestelde vragen.
Bekijk hieronder de uitleg over de digitale loterij.
De loterij staat op www.roparunloterij.nl. De hosting voor de loterij wordt gedaan door de firma Lotify, een onderdeel van de Nederlandse Loterij (oa Staatsloterij, de Lotto en de Toto). Van Lotify ontvangt de bij ons bekende contactpersoon (de persoon die het team heeft ingeschreven) een email met de informatie over de teamlink. Dit is de plek waar het team de QR-code kan downloaden en verspreiden naar hun netwerk via de sociale mediakanalen, email en whatsapp. In de QR-code zit verwerkt bij welk team de bestelde en betaalde loten moet worden toegeschreven.
Het grote voordeel van de digitale loterij is dat het duurzaam is. Er hoeven geen loten meer gedrukt te worden. Het gaat allemaal automatisch. Van de loten die via het platform worden verkocht hoeft er geen administratie meer worden bijgehouden. De lotnummers worden automatisch naar de kopende partij gestuurd. De teams hoeven de loten niet meer vooruit te betalen. Dat scheelt in de cashflow en de administratie van de teams en van de stichting. Indien nodig volgt er een afrekening achteraf wanneer er geen 1000 loten per team zijn verkocht.
Helaas is het technisch nog niet mogelijk om bij te houden hoeveel loten elk teamlid heeft verkocht. We hebben deze wens wel bij Lotify neergelegd of dit iets is wat in de toekomst wel mogelijk is. We blijven daar met Lotify over in contact.
Op 1 mei wordt er gekeken hoeveel loten elk team heeft verkocht. Heb je meer dan 1000 loten verkocht gebeurt er niets. Heb je minder dan 1000 loten verkocht dan wordt er voor het verschil tussen het minimale aantal loten van 1000 en het werkelijke verkochte aantal een factuur gestuurd. Na ontvangst van de betaling van de factuur krijg je per e-mail de lotnummers toegestuurd. Deze lotnummers zijn niet te verkopen via het platform. Wel kan je deze loten fysiek verkopen. De betaling volgt naar het team en het team stuurt het lotnummer naar de kopende partij. Daar de loten op naam staan van het team is het van belang dat het team een eigen administratie bijhoudt van deze loten. Dit om de kopers te informeren over eventuele gewonnen prijzen
Zeker! De verkoop van de loten gaat door tot 31 mei, 11.00 uur. Dan sluit de loterij voor de trekking van 2024. Vanaf 1 april kunnen ook de vrijwilligers en de doorkomststeden loten gaan verkopen.
Nee, dat is niet mogelijk. Administratief is dit niet uitvoerbaar. De lotnummers worden bij ontvangst van de betaling van de factuur toegekend en kunnen niet worden teruggenomen. Zoals jullie weten gaat de opbrengst naar een goed doel.
De organisatie behoudt dan het recht om een team uit te sluiten van deelname aan de run. Eén van de voorwaardes voor deelname is de afname van minimaal 1000 loten.
Controleer eerst uw spam map. Staat daar de e-mail van Lotify met de lotnummers niet in, neem dan contact op met Lotify. Dit kan door een email te sturen naar info@lotify.com. Wij kunnen geen zoektocht beginnen naar loten. Alleen Lotify kan dit.
Lotify gaat dan uitzoeken wat er gebeurd is. Het kan zijn dat de betaling niet gelukt is of dat het e-mailadres verkeerd is ingegeven.